Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 28., szerda

24. Budafoki Pezsgő- és borfesztivál 2013


http://pctrs.network.hu/clubpicture/1/9/4/_/budafok_194673_56738.jpg

Ha Budapesten igazán jó bort szeretnék inni, akkor csakis egy helyre mehetünk, mégpedig Budafokra (régi nevén Promontor).

Na, és mi lehet a legjobb alkalom arra, hogy megismerjük az itteni pincészeteket? Nos, ha ellátogatunk az évente megrendezésre kerülő Budafoki Pezsgő- és borfesztivál-ra.


A fesztiválon résztvevő pincészetek listája:

  1. Budafok Borváros
  2. Debreczeni Szőlőbirtok és Pincészet
  3. Garamvári Szőlőbirtok
  4. Katona Borház
  5. Kőnig Pincészet
  6. Lics Pincészet
  7. Seybold-Garab Pince
  8. Sümegi és Fiai Pincészet
  9. Tangazdaság Szőlőskert és Borpincészet
  10. Törley Pezsgőpincészet
Részletes program. 


Természetesen idén is voltak vezetett pinceséták, melyeket én már nagyon vártam. 

Úgy gondoltam a Budafok Borváros-t és a Debreczeni Szőlőbirtok és Pincészet-t most kihagyom, hiszen tavaly már jártam náluk az őszi borfesztivál keretében.

Idén szombaton és vasárnap is kilátogattunk a fesztiválra.

Szombaton 5 órára értünk ki, ahol akkorra már rengetegen voltak.

A nézelődést a Kossuth Lajos utcán kezdtük. Vásározók, kirakodók sorakoztak egymás után az utcában.

Elsőként a Lics Pincészethez tértünk be. Természetesen tömeg volt az udvarban - ahol élőzene szórakoztatta a közönséget - és később a pincesétán is.


Vettünk kóstoló poharat, viszont a pincesétán nem volt kóstoltatás. Bort az udvaron lehetett venni. A borkínálat a pincészet saját termelésű boraiból volt (Szekszárdi és Etyek-Budai borok). Választásunk egy friss Chardonnayra esett.
A pincészetben a bor és kultúra jegyében Madarassy István ötvös-szobrászművész "Már Dionysos is ezt itta" című kiállítását tekinthettük meg.

Továbbhaladva a Törley Pezsgőpincészetet vettük célba. Útközben elhaladtunk a Pezsgő tér mellett, ahol különféle pincészetek kínálták boraikat. Majd pedig a Borudvar mellett, ahová a tömeg miatt nem mentünk be.

A Törley Pezsgőpincészetre már nagyon régóta kíváncsi voltam. Sajnos itt is nagy volt a tömeg. Hallani az előadásból nem sokat sikerült, viszont fényképeztem és tetszett amit láttam.
Nagy élményt jelentett számomra a Látogatóközpont. Bővebb beszámolót itt találtok.


Vasárnap megérkezve a fesztiválra első és legfontosabb dolgom volt venni egy fesztivál poharat. Ezután pedig következett a Borváros megismerése.

A kóstolást egy friss és üde Savignon Blanc-l kezdtük, majd egy Cabernet Savignon barrique-l folytattuk. Kóstoltunk két helyen mustot is.


Tettünk egy kört a nyitot tetejű retro busszal.
Utunk során különféle pincészetek mellett haladtunk el (Borváros, Kőnig pincészet, Sümegi pincészet). Leszállni persze senki se akart hiszen egy ilyen patika retro buszon utazni mindenkinek fantasztikus élmény volt.

A buszozás után ellátogattunk a Törley pincészethez, ahol szerencsénkre kevesebben voltak, így élvezetesebb volt a séta és már jobban oda tudtam figyelni az előadóra.

A Pezsgőtéren kóstoltunk a Jacfall borokból. Itt a kóstoltató hölgytől megtudtam sok fontos információt a boraikról. Szerettem volna dugót kérni, de sajnos parafából kifogytak, viszont kaptam két üvegdugót, aminek nagyon megörültem és három Borigo újságot. Illetve kaptam tőle egy brossúrát miszerint a boraik a Sidewayz-ben megtalálhatóak és tőlük dugókat is kérhetek. Mindenképp el kell látogatnom oda. :)

Ezután visszatértünka Borvárosba, hiszen a bor mellé mit is lehetne falatozni, ha nem ínycsiklandozó sajtot. Vettünk is két finom Egri Margaréta sajttálat, melyen különféle ízesítésű kecske- és juhsajtok sorakoztak. Az egri termelő 2002 óta készít sajtokat, melyekbe az egri hegyi legelők gyógyító füvei kerülnek, viszont tartósítószert nem tartalmaznak.


Nagyon jól éreztem magam a rendezvényen és sok új információval lettem gazdagabb a borokkal, mint Budafok történetével kapcsolatban. Megtudtam többek között, hogy a külföldiek jobban ismerik Promontort, mintsem a magyarok.

A 2012-es budafoki újbor fesztivál beszámolóm itt tudjátok elolvasni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...